
“Volem una pista d’atletisme”, demanava l’atleta Mireia Pons després de recollir el seu premi com a millor esportista sènior a la 15a Nit de l’Esport de Cerdanyola. Era el final d’una vetllada que s’havia iniciat amb un video on es somiava que la ciutat comptava amb un pavelló al Riu Sec, una pista d’atletisme i una piscina de 25 metres amb graderia. “Espero que el proper any el video no sigui només ficció perquè treballem per aquests equipaments que són molt necessaris”, assegurava la regidora d’Esports, Laura Benseny, en el marc de la gran festa de l’esport local, que va aconseguir aplegar 320 persones a l’Hotel Campus i que també va coronar el taekwondista Iván Jiménez en l’apartat masculí.
Pons, atleta de la secció d’atletisme del Cerdanyola CH, es recollia el guardó com a campiona d’Europa de Duatló distància olímpica i campiona d’Espanya de Duatló en la mateixa distància. Per la seva banda, el taekwondista del Lee Young Cerdanyola va ser campió d’Espanya en parelles i cinquè classificat del Campionat d’Europa.
Durant la Nit aquesta publicació va lliurar el premi a la millor esportista veterana a Mercè Llugany. I precisament les dones van ser protagonistes. “Cerdanyola és un dels municipis on hi ha més esport femení”, destacava el president de l’AEC, Octavi Moreno, que també va demanar a tots els grups municipals que tinguin en compte “les reivindicacions de l’esport de Cerdanyola”.
La Nit de l’Esport és “un punt de trobada molt important del món de l’esport, però no pot ser l’únic”. assegurava la regidora d’Esports, Laura Benseny: “Necessitem la participació dels clubs en els fòrums on es tracten els temes que us preocupen i la seva solució”. En concret, apuntava que totes les parts implicades “han d’arribar a acords sobre la utilització dels equipaments, el seu manteniment o els canvis que s’han de fer”.Com a exemple que al 2018 hi haurà millores importants, “però segurament continuaran sent insuficients”, posava la remodelació del pavelló de Can Xarau-Paco Arpide. També es reformarà, aquests mateix any, la pista coberta coneguda com la boina, i es treballa l’avantprojecte de reforma general de la piscina i el gimnàs. A més, es repararan els dos frontons i, en col·laboració de l’Àrea Metropolitana, es cobrirà la pista situada al costat de la piscina. “M’agradaria poder dir que ho solucionarem tot, però no és veritat. El que sí us puc assegurar és que fem tot el que podem”, remarcava Benseny.
Inversió a Guiera de gairebé 1,5 milions d’euros
Al PEM Guiera també hi haurà una important inversió (1.425.000 euros) per acabar amb les goteres i les humitats, per polir el parquet o per a noves cistelles. “Però sobretot per millorar la climatització per tal que sigui amb eficiència energètica i font renovable”, avançava l’alcalde Carles Escolà, que anunciava també que es “treballa per aconseguir el finançament que permeti la construcció l’any 2019 d’una pista triple exterior al PEM Guiera”.
Nova licitació per a les pistes de tenis i pàdel del Riu Sec abans de l’estiu
D’altra banda, el batlle també va avançar que des del govern treballen perquè abans de l’estiu es posin en marxa les pistes de tenis i pàdel del Riu Sec amb una nova licitació: “L’objectiu és posar en marxa les instal·lacions amb l’encaix del Club de Tennis, garantint que aquest pugui continuar amb la bona tasca que està fent a la ciutat”
Tots els guanyadors de la 15a Nit de l’Esport
Millor Esportista Femení
Mireia Pons (atletisme)
Millor Esportista Masculí
Iván Jiménez (taekwondo)
Millor Esportista Femení sots-19
Júlia García (atletisme)
Millor Esportista Masculí sots-19
Eric Guzmán (atletisme)
Millor Esportista Femení Veterans
Mercè Llugany (bàdminton)
Millor Esportista Masculí Veterans
Gabriel Vignes (natació)
Reconeixement trajectòria al món de l’esport
Santiago Bayo (karate)
Millor Equip Sènior Femení
Sènior A del CBF Cerdanyola (bàsquet)
Millor Equip Sènior Masculí
Equip secció màster CN Cerdanyola (natació)
Millor Equip Masculí Base
Benjamí A del Cerdanyola Futbol Club
Millor Equip Femení Base
Femení sots-16 del Cerdanyola CH
Millor Club Cerdanyola
CPA Cerdanyola
Millor Iniciativa Esportiva Solidària
Néstor Yuguero (ciclisme)
Premi Promoció Esport Escolar
Escola atletisme i triatló Cerdanyola
Millor Esportista Discapacitat masculí
Andrés Solís (natació)
Millor Esportista Discapacitat femení
Yurena Jiménez (natació)
Reconeixement a un patrocinador Telcon
Reconeixement a la comunicació esportiva “Memorial José Luis Rodríguez” Rafael de Haro
Premi bona feina esportiva Josep Marcet i Prat
Equip special del Club Handbol Cerdanyola, Motor Club Cerdanyola i equip EAE