PSC i En Comú Podem signen un acord programàtic

fbeffccf3fed7f7c5846873a4b09e989

El Partit dels Socialistes de Catalunya i En Comú Podem han assolit un acord “per arribar a consensos que permetin avançar a la ciutat” amb la voluntat de “posar fi a la situació de bloqueig” en què s’ha vist immersa la ciutat en els darrers anys. Les dues forces s’emplacen per endegar properament un procés per treballar un acord més ampli que “permeti la governabilitat” de la ciutat, començant per “pactar un pla d’inversions per a tot el mandat”.

En Comú Podem va expressar en el seu programa la voluntat d’obrir un nou temps per a la ciutat de “mà estesa, consensos i àmplies majories”. El Partit dels Socialistes, força que forma el nou govern municipal des del 15 de juny, ha pres el compromís de donar resposta a la voluntat popular expressada a les urnes en els eixos “un canvi de polítiques i un canvi en les actituds dels polítics”. Les dues formacions qualifiquen “d’urgent” revertir “les cicatrius conseqüència de la crisi i la situació de bloqueig institucional” per la ciutat. Per a fer-ho l’acord s’articula en tres eixos: ‘Estat del benestar i cohesió social’; ‘Economia, Ocupació: Ciutat del Coneixement’ i ‘Qualitat Urbana i Territori’.

L’apartat d’Estat del Benestar i Cohesió Social presenta 10 punts, d’entre els quals destaquen apropar els serveis socials als barris, creant una oficina de serveis bàsics; crear un Centre de Dia per a Persones Grans en dependències municipals en desús, així com fer un estudi de viabilitat d’una nova residència; Impulsar la cobertura del servei odontològic de la ciutadania incorporant criteris de tarifació social; Creació de la taula d’Habitatge Municipal i Millorar la projecció dels esdeveniments culturals amb projecció nacional i internacional.

En el bloc d’Economia, Ocupació: Ciutat del Coneixement, format per 4 punts, es treballarà per reforçar la interacció efectiva i productiva entre universitat, administració, societat i empresa per avançar en la senda de “l’economia del coneixement”. S’establiran incentius fiscals a les empreses que “millorin l’índex d’ocupació neta i estable”, i segueixin els objectius de l’Agenda 2030 i es crearà una política de “fiscalitat justa, redistributiva i dinamitzadora” de l’economia local.

En l’apartat de Qualitat Urbana i Territori, es contemplen, entre d’altres mesures, fer un “gran pla de manteniment permanent de la via pública”, el disseny a través “d’un pla d’actuació i manteniment dels barris i els equipaments municipals”; es reformularà l’actuació prevista al carrer de Santa Teresa i s’impulsarà la pacificació a la Carretera de Barcelona; així com garantir “l’adaptació total de l’espai públic per a persones amb mobilitat  i visibilitat reduïda”.

Les dedicacions

El ple de presentació de govern, sous i òrgans supramunicipals es farà avui dimecres (17 h). Entre d’altres, la sessió servirà per sotmetre a votació els 59.301 euros bruts anuals per a l’alcalde i els 49.315 per als regidors amb dedicació exclusiva. Les dedicacions parcials van entre els 36.986 euros (30 hores) i els 12.328 (10 hores). La proposta del govern municipal passa també per la contractació de tres càrrecs de confiança per a les àrees de Cohesió social i ciutadania; Economia i serveis generals i Alcaldia-Presidència amb un sou brut anual de 47.760 euros.

Guanyem ofereix ajuda al govern “per dur a terme polítiques d’esquerres”

En un comunicat, Guanyem Cerdanyola ha anunciat que no entrarà en cap negociació que no tingui com a “únic objectiu la millora i la implementació de polítiques d’esquerres per a Cerdanyola”. Des de Guanyem han ofert al PSC desbloquejar l’aprovació de les dedicacions del govern, “sempre que sigui per a fer polítiques decidides d’esquerres”. En aquest sentit, la formació ha proposat al govern que la primera mesura sigui aprovar l’expedient de municipalització de les escoles bressol municipals: “Aquest és un expedient que ja està preparat per a la seva aprovació, després de la feina feta per part dels serveis tècnics de l’ajuntament durant l’anterior mandat i del govern de Compromís per Cerdanyola, que reportarà grans beneficis per a les famílies i és la millor opció per la gestió de les escoles bressol”.

Redacció


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Nosaltres

Cerdanyola al dia és una publicació on trobareu tota la informació que necessiteu al respecte d’activitats i esdeveniments que es desenvolupin a la ciutat de Cerdanyola del Vallès.


C/ de Sant Martí, 81, 08290 Cerdanyola del Vallès

Contactar

936 91 68 76



Últimes notícies



Newsletter



Necessites ajuda?