Les acadèmies d’idiomes de Cerdanyola demanen que es reconegui l’educació no reglada com a servei essencial

classe

Com a centres d’educació no reglada, les acadèmies d’idiomes del municipi reclamen que se les reconegui com a servei essencial. En un comunicat –signat per Meeting Point School of languages, Mary’s Language School, Thames the British school, MTidiomes kids&us Cerdanyola,Thomas English School i Acadèmia Altimira- asseguren que l’educació en idiomes i el reforç escolar “són part de l’educació i la formació no només dels més petits, també d’adolescents que volen acabar els seus estudis de la ESO o Batxillerat acreditant els seus títols oficials, també els adults i universitaris que per motius de feina o adquirir els títols oficials requereixen continuar amb els seus estudis no reglats”. La presencialitat d’aquest servei també és essencial “ja que en molts casos les especialitats d’anglès a les escoles s’ha perdut per desdoblar classes o falta de professorat especialitzat”, recorden. Segons argumenta la Generalitat, apunten, “l’educació és un dret de tots i, per tant, l’educació no reglada ha ser inclosa”.

L’educació no reglada és segura

Els centres educatius no reglats fa mesos que treballen perquè les seves instal·lacions segueixin amb tots els protocols específics -limitacions d’aforament, ràtios més baixes reduint d’aquesta manera els beneficis, entrades i sortides esglaonades, controls d’accessos amb gels hidroalcohòlics i pressa de temperatura, grups estables i bombolla a les aules amb distàncies de seguretat  i en condicions de total higiene i desinfecció a cada torn de clase- determinats pel Departament d’Ensenyament i també instauren sistemes mixtes per aquells alumnes que durant un termini breu es veuen obligats a confinar-se i seguir amb les classes telemàticament. “Als nostres centres a diferència de les escoles reglades no hi ha patis, no hi ha temps lliure per compartir estones, no hi ha menjadors ni es pot menjar o beure a les aules, no es comparteix cap tipus de material, ni tan sols, coincideixen en espais comuns”, reivindiquen.

Tal i com demostren les dades del Ministeri de Sanitat, afegeixen, els casos de contagis en els darrers mesos a l’educació no reglada són molt més baixos que els casos de contagi a les pròpies escoles reglades. “Tornar a les aules per  seguir amb la formació no reglada és per tant imprescindible perquè tots estiguin en igualtat de condicions, conciliem entre famílies i feina, i no perdre part del nostre currículum formatiu com són els idiomes”, destaquen.

Redacció


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Nosaltres

Cerdanyola al dia és una publicació on trobareu tota la informació que necessiteu al respecte d’activitats i esdeveniments que es desenvolupin a la ciutat de Cerdanyola del Vallès.


C/ de Sant Martí, 81, 08290 Cerdanyola del Vallès

Contactar

936 91 68 76



Newsletter



Necessites ajuda?