
La UAB s’adhereix a la hackató #EUvsVirus, l’esdeveniment que la Comissió Europea organitza del 24 al 26 d’abril per connectar experts i inversors per cercar solucions als problemes que planteja l’epidèmia causada pel coronavirus SARS-CoV-2.
La iniciativa està coordinada per la Direcció General d’Investigació i Innovació de la Comissió Europea i compta amb el suport del Parlament Europeu i del Comitè Europeu de les Regions. És una de les 10 accions prioritàries de l’ERAvsCorona Action Plan, presentat pel Consell Europeu per la lluita contra la pandèmia.
Els organitzadors pretenen reunir més de 60.000 persones per col·laborar amb noves solucions per als desafiaments de la pandèmia, així com per adaptar i escalar els projectes en que ja estiguin treballant. L’objectiu és reduir el temps d’implementació de les solucions desenvolupades, ja que els participants podran impulsar el treball ja fet per altres innovadors, en lloc d’haver de començar de zero o de duplicar esforços ja realitzats per altres equips.
La hackató està estructurada en sis categories en funció dels problemes que necessiten solucions a curt termini: salut; continuïtat de l’activitat econòmica; educació a distància i teletreball; cohesió social i política; banca digital; així com una categoria oberta a altres desafiaments. Hi participaran els 27 Estats membres de la Unió Europea, a més de Noruega, Israel, Suïssa, Turquia, Ucraïna i el Regne Unit. Les solucions seleccionades seran convidades a participar en una Plataforma del Consell Europeu d’Innovació per facilitar la connexió amb els usuaris finals i donar accés als inversors de tota Europa.
Alberto Pastor i Eduardo Rojo debaten sobre l’impacte laboral del coronavirus
D’altra banda, els professors de la Facultat de Dret Alberto Pastor i Eduardo Rojo oferiran avui (16 hores) la conferència online “Impacte laboral del coronavirus COVID-19” a través del següent enllaç.
Pastor i Rojo són tots dos professors del Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques de la UAB. Pastor és a més coordinador de la Unitat de Dret del Treball. Ha participat en diversos projectes de recerca i és autor de nombrosos estudis sobre regulació del treball, negociació col·lectiva, etc. Per la seva banda, Rojo és catedràtic de dret del treball i de la Seguretat Social i és expert en polítiques d’ocupació, relacions laborals i canvi tecnològic, i política social europea.
Aquest webinari s’emmarca dins del tretzè cicle de conferències de l’Aula Iuslaboralista UAB. Per seguir-lo, es recomana l’ús del navegador Google Chrome.