La liquidació de la intervenció del Guiera torna a quedar sobre la taula

9139b86f02108abdcc0129521eca5e85

Per segon mes consecutiu l’informe de la liquidació del període d’intervenció municipal 2014-2016 genera dubte en una oposició que demanava un nou informe

n mes després l’informe de liquidació de la intervenció municipal de Guiera del període 2014-2016 continua sobre la taula. En un ple per on va planejar de nou la possibilitat de la moció de censura a l’alcalde Escolà l’argument va ser el mateix dels últims mesos: el govern acusa l’oposició de bloquejar i l’oposició acusa Escolà de falta de diàleg i d’incapacitat per governar.

APOSTA PER LA GESTIÓ MUNICIPAL DE GUIERA

A la sessió plenària de març l’aprovació de l’informe de liquidació del període d’intervenció municipal del servei del Parc Esportiu Municipal (PEM) Guiera durant el període 2014-2016, presentat per la interventora municipal i que determina un saldo de liquidació a favor de la Federació d’un import de 96.415,47 euros, va quedar sobre la taula per l’existència d’informes contradictoris de secretaria i intervenció que va provocar inseguretat jurídica en la votació de la majoria de grups de l’oposició. Unes formacions que consideraven que, un mes després, res ha canviat: “Es donen les mateixes circumstàncies que fa un mes i demanem que quedi sobre la taula”, assegurava Víctor Francos (PSC). A més, la majoria de l’oposició es va sumar a la petició de Dani Mallén (ERC) de demanar nous informes d’intervenció. Per contra, la regidora d’Esports, Contxi Haro, responia que ja es té un informe d’intervenció i acusava l’oposició de “certa voluntat de bloquejar aquest tema per a eternitzar-lo”. En aquesta línia, l’alcalde de Cerdanyola, Carles Escolà, remarcava que l’oposició havia tingut un mes per estudiar un expedient amb tots els informes preceptius i no havia “fet res”. La polèmica va continuar a les xarxes socials hores després amb la resposta de Mallén: “Que digui que no ens hem currat el punt… 16 pàgines d’al·legacions i un coneixement de l’expedient molt per sobre del seu”. Com ja va fer en el ple anterior, Haro alertava de les possibles conseqüències de no pagar aquest saldo a favor de la federació i Maria Reina (ICV-EUiA) demanava que la futura gestió del PEM Guiera sigui municipal. “La nostra voluntat és gestionar directament el PEM Guiera”, aclaria la regidora d’Esports.

ANÀLISI DE LA SITUACIÓ POLÍTICA ACTUAL

Més enllà de Guiera, el ple d’abril va servir també perquè els diferents grups municipals es posicionessin sobre la situació política actual després que un dels portaveus de la Plataforma Cerdanyola 2.000, Joaquín Hernández, demanés al plenillo que s’abandonin les discrepàncies. “Apostem per un pacte “inclusiu i transversal” com a alternativa al govern l’actual, assegurava Carlos Cordón (PSC), “calen fets i no paraules”, recordava Helena Solà (ERC), i per a C’S l’alternativa “no solucionaria els problemes i generaria la mateixa inestabilitat”. Un punt on els de la formació taronja van rebre les crítiques de Manuel Buenaño (PP): “Donarem suport a una moció de censura per millorar la situació de Cerdanyola amb una decisió presa a la ciutat i sense rebre ordres de la direcció nacional com fan altres”. En el cas, d’ICV-EUiA, Reina remarcava que els ecosocialistes porten temps apostant per pactar acords de ciutat que generin consensos perquè Cerdanyola avanci. Finalment, des del govern s’assegurava que han fet tot els esforços possibles per trobar consensos sense cap voluntat d’atrinxerar-se en les cadires. – NF

Redacció


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Nosaltres

Cerdanyola al dia és una publicació on trobareu tota la informació que necessiteu al respecte d’activitats i esdeveniments que es desenvolupin a la ciutat de Cerdanyola del Vallès.


C/ de Sant Martí, 81, 08290 Cerdanyola del Vallès

Contactar

936 91 68 76



Newsletter



Necessites ajuda?