Gossos de teràpia ajuden a infants tutelats de Les Vinyes a superar els efectes negatius del confinament

1eebbe5c2d9407f891c083f09bc0b8f4_L

Tres mesos sense sortir. El confinament ha estat especialment complicat per als menors tutelats que resideixen a Centres Residencials d’Acció Educativa (CRAE) com Les Vinyes de Cerdanyola. No solament han deixat d’anar a l’escola, relacionar-se amb els seus amics i practicar esport o activitats a l’aire lliure. També han hagut de fer front a no veure a les seves famílies durant al voltant de tres mesos i conviure tot el dia al centre, amb els altres nens, joves i educadors. Per millorar el sue benestar la Fundació Affinity ha impulsat uns casla d’estiu en el qual participen gossos de teràpies

10 NENS ENTRE 8 I 13 ANYS

Un dels centres que s’ha sumat a aquesta iniciativa ha sigut el Centre Residencial d’Acció Educativa Les Vinyes–Cerdanyola  on 10 nens, d’entre 8 i 13 anys, han sigut el primers en viure aquesta experiència. L’objectiu de la proposta és és oferir-los un suport emocional davant d’aquesta situació tan excepcional, afavorir que s’expressin i sàpiguen canalitzar els seus sentiments i contribuir de manera positiva a la tornada a la normalitat, treballant aspectes com la convivència i la relació amb els altres nens i educadors. Els avantatges de treballar amb els gossos de teràpia són innombrables i més encara en aquest context de desconfinament: “Mitjançant el joc i les activitats amb els animals, fomentem la cooperació i el treball en equip. Però també obrim la porta a crear vincles que, emocionalment, ens reconforten i ajuden a expressar-nos “, explica Maribel Vila, responsable de Teràpies de Fundació Affinity.

Durant quatre setmanes, les tècniques de teràpia de la Fundació i els seus gossos van cada tarda a centre i realitzen diverses activitats guiades i a l’aire lliure: passejos, ensinistrament caní en positiu, activitats esportives i sortides lúdiques, com ara anar a la platja, jocs d’aigua o gimcanes.

UNA GRAN ACOLLIDA PER PART DELS MENORS

“Estem molt contents amb els canvis que veiem en els nens. Han passat un confinament molt dur, especialment perquè no han pogut veure les seves famílies durant tot el confinament. La convivència no ha estat fàcil, però hem intentat que sigui una oportunitat per a ells per establir vincles encara més forts amb els seus companys i els educadors”, explica Claudia de Sandoval, educadora social de Les Vinyes, que assegura que aquest casal els està ajudant a “reforçar aquests missatges i actituds positives, al fet que s’obrin per expressar el que senten i deixar enrere els moments més tensos que hem viscut durant el confinament“. Per a Sandoval,.és “molt emocionant veure com els nens tracten amb tanta delicadesa i afecte als gossos” i observar els canvis que experimenten de sessió a sessió: “Com agafen confiança amb l’equip, com a poc a poc s’obren i expliquen com se senten, i fins i tot la forma com es relacionen entre ells. És una experiència molt enriquidora, per a ells i per a nosaltres”.

UN DE CADA QUATRE NENS HA PATIT ANSIETAT

Segons un estudi de Save The Children, un de cada quatre nens ha patit ansietat com a conseqüència del distanciament social, i molts d’ells corren el risc de patir trastorns psicològics permanents, inclosa la depressió. Una realitat que especialment preocupa en els col·lectius més vulnerables, entre els quals es troben els menors tutelats que resideixen a Centres Residencials d’Acció Educativa (CRAE).

Fundació Affinity va començar a treballar amb menors tutelats des de l’any 2014 mitjançant el seu programa Buddies, una iniciativa de teràpies assistides amb animals de companyia que té l’objectiu de millorar aspectes emocionals, comunicatius i de convivència. En total, l’entitat ha col·laborat amb 20 centres a Catalunya i ha ajudat a més de 200 nens i joves residents.

Redacció


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Nosaltres

Cerdanyola al dia és una publicació on trobareu tota la informació que necessiteu al respecte d’activitats i esdeveniments que es desenvolupin a la ciutat de Cerdanyola del Vallès.


C/ de Sant Martí, 81, 08290 Cerdanyola del Vallès

Contactar

936 91 68 76



Newsletter



Necessites ajuda?