Eurecat participa en el desenvolupament d’mascareta reutilitzable per garantir la protecció dels professionals en possibles rebrots

7f667057df63fdd3bd2720c254caf46a

El Col·legi de Metges de Girona, Tecnoateneu Vilablareix, Soler & Palau, Prometal3D, Eurecat- amb seu a Cerdanyola-, Aira Robotics, BTwice, Stimulo, Artein Gaskets, Venfilter, Mini Pleat Filter, Tallers Jaume, Alzamora Packaging i Impremta Pagès han desenvolupat una mascareta reutilitzable i reconfigurable mitjançant filtres intercanviables que permet aconseguir els graus FFP3 i FFP2 de màxima protecció enfront del coronavirus per garantir la seguretat dels professionals davant de possibles rebrots de la Covid-19.

La mascareta, anomenada ALEU en honor a la Dra. Dolors Aleu i Riera, primera dona llicenciada en medicina a tot l’Estat espanyol, està en procés d’homologació oficial pel laboratori AITEX sota la norma UNE-EN 1827. La primera producció ja s’ha dut a terme i ha permès la fabricació de 1.000 mascaretes, juntament amb 24.000 cartutxos de filtratge qualitat FFP2 i 24.000 cartutxos de filtratge qualitat FFP3. Les primeres remeses d’aquest material es lliuraran properament al Col·legi de Metges de Girona.

La mascareta ALEU és estanca i cobreix nas, boca i mentó. És de material termoplàstic, es pot desinfectar després de cada ús, i es pot fabricar mitjançant injecció a gran escala, per impressió 3D o una combinació d’ambdós. Gràcies a la impressió 3D, és possible també la fabricació de diferents talles o de complements especials de manera ràpida.

La finalitat “és oferir una solució reciclable i reutilitzable per evitar la ruptura de la cadena de subministrament en cas que es produeixi un rebrot”, amb l’objectiu “de garantir l’abastiment d’EPIs amb la màxima protecció per als professionals en entorns sanitaris i industrials”, explica el president del Col·legi de Metges de Girona, Josep Vilaplana.

La mascareta “està basada en un disseny col·laboratiu i permet oferir una solució econòmicament competitiva i més sostenible mediambientalment. El disseny és polivalent, de manera que pot ser útil a diferents col·lectius, i ha aprofitat la capacitat productiva de la indústria local”. A més, “es calcula que la seva implementació podria suposar un estalvi econòmic de fins al 30 per cent respecte les mascaretes d’un sol ús”, exposa Esteve Farrés, del Tecnoateneu de Vilablareix.

Segons destaca el director tècnic i gerent d’Aira Robotics, Xavier Jané, “el disseny ha prioritzat la seguretat i la comoditat dels usuaris”. En aquest sentit, “els valors de respirabilitat assolits per ALEU són fins a sis vegades els de les mascaretes convencionals en el cas de la protecció FFP2 i del doble en el grau FFP3, de forma que redueixen de manera important el cansament de l’usuari”, assenyala Esteve Farrés, del Tecnoateneu de Vilablareix.

A més, “ja s’han iniciat contactes amb països de Llatinoamèrica, Àfrica i d’Europa per posar la mascareta a la seva disposició enfront la pandèmia”, detalla el director de Laboratoris Transversals d’Eurecat, Agustí Chico, qui posa de relleu que el disseny “ja s’està començant a implementar a Xile dins d’un projecte fill d’ALEU, anomenat FreeBreath”.

Redacció


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Nosaltres

Cerdanyola al dia és una publicació on trobareu tota la informació que necessiteu al respecte d’activitats i esdeveniments que es desenvolupin a la ciutat de Cerdanyola del Vallès.


C/ de Sant Martí, 81, 08290 Cerdanyola del Vallès

Contactar

936 91 68 76



Newsletter



Necessites ajuda?