Els Tres Tombs arriben a la majoria d’edat amb més carros

dfa7f6322712614e6e049fc346875c0a

La passada se celebrarà aquest diumenge (12 hores) i comptarà amb una cinquantena de carruatges,
entre ells el del ‘Cerdanyola al Dia’

No fa tants anys que Cerdanyola era terra de vinyes, conreus, cavalls i carros. Però el pas del temps la va acabar convertint en una ciutat universitària i tecnològica que al 1953 va perdre la celebració dels Tres Tombs, recorda el president dels Arriers de Sant Antoni Abat, Ermini Puig. Enguany la festa celebra majoria d’edat des que l’entitat la va recuperar al 1999. Llavors no tenia carruatges ni animals i ara té “11 cavalls, 1 ruc, 5 ponis i 20 carros”, assegurava Puig durant la presentació oficial de la revista, que dóna el tret de sortida a la celebració que protagonitzarà l’agenda d’aquest cap de setmana.

“Sense les entitats d’arrel tradicional aquesta festa no es podria fer”, remarcava Jordi Garsaball, membre dels Arriers de Cerdanyola. L’entitat està “contenta” per poder celebrar la majoria d’edat de la festa amb una cinquantena de carros, entre ells el del Cerdanyola al Dia (podeu consultar els guanyador a la pàgina 31). “Enguany tenim més carros i ocuparan un espai més de carrer al PTV”, assenyalava Garsaball, mentre que la tinent d’alcalde Elvi Vila, destacava que enguany “són 18 de recuperar una festa i de constància” dels Arriers, que “millor que mai es pot dir que tiren del carro”. La festa de Sant Antoni és una de les més multitudinàries a la ciutat, recordava la regidora, que convidava la ciutadania a gaudir-la, “ja sigui com a públic, en un carro o caminant”.

UNA FESTA TRADICIONAL, PERÒ EN CONSTANT EVOLUCIÓ

La cultura tradicional ha de ser popular i evolucionar. “Si no és així, tenim un problema”, assegurava el vicepresident del Consell de Cultura Popular de Sant Cugat, Bernat Picornell, durant la presentació de la revista. A més, les festes han de buscar l’autogestió per evitar dependre de l’administració, “que ha d’ajudar, però no tirar del carro”. En aquesta línia, Picornell apuntava que uns dels grans reptes de la cultura tradicional és la seva democratització i la participació de gent jove en el dia a dia de les entitats: “La festa no s’ha de fer pels joves, sinó amb els joves”.
ELS PROTAGONISTES

Enguany Anskar Caballero serà el banderer de la festa, acompanyat pels cordonistes Maria Pont i Raúl González. Els banderers infantils seran els alumnes de l’escola Sant Martí Chaimaa En-Naou, Iman Mechaal Chakkour i Andrei Popescu.

EL PROGRAMA
La festa començarà divendres (15.15h) amb la rebuda de la bandera infantil a l’escola Sant Martí i el pas de les banderes als banderers del 2017 a l’Ateneu amb l’actuació de La Corranda (20.30h). un dia abans de la passada el programa estarà marcat per les activitats infantils de jocs amb ponis (11h), taller de guarnir carros amb flors i verd a càrrec de Bambalina (11.30h), la Mostra de Jocs i Esports Tradicionals Lluparrets contra Guineuetes (12.30h), el ball de la secció juvenil de l’Esbart Dansaire Sant Marçal (12.30h) i la cucanya infantil a la plaça de Sant Ramon. Però l’acte central de la festa tornarà a ser la passada dels Tres Tombs (diumenge, 12 hores). Carros, carruatges i cavalls passaran pels carrers dels Artesans, Sant Ramon, Anselm Clavé, Mare de Déu del Pilar, plaça de Sant Ramon, Sant Casimir, Francolí, Sant Antoni, Felicià Xarau, Cordelles, Lluís Companys, Sant Iscle, avinguda de la Primavera, Sant Iscle, Lluís Companys, Sant Martí i Sant Ramon. A les 13.30 hores tindrà lloc la benedicció dels animals en passar per davant de la plaça de l’Abat Oliba i el pagament del cens del pollastre. – NF

Redacció


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Nosaltres

Cerdanyola al dia és una publicació on trobareu tota la informació que necessiteu al respecte d’activitats i esdeveniments que es desenvolupin a la ciutat de Cerdanyola del Vallès.


C/ de Sant Martí, 81, 08290 Cerdanyola del Vallès

Contactar

936 91 68 76



Newsletter



Necessites ajuda?