
Els Mossos d’Esquadra han intensificat els patrullatges arreu de Catalunya al voltant d’establiments considerats essencials que estan oberts aquests dies com farmàcies o botigues d’alimentació, amb especial atenció en els horaris d’obertura i de tancament quan pot haver menys persones al carrer.
Amb la declaració de l’estat d’alarma decretada per reduir els contagis de coronavirus únicament poden obrir al públic aquells comerços o serveis de primera necessitat de manera que són molt pocs els establiments que continuen la seva activitat comercial amb normalitat.
El decret també va establir limitacions en la mobilitat de les persones que només poden sortir al carrer per les causes de força major establertes. Aquesta menor mobilitat de ciutadans fa que hi hagi menys presència de persones al carrer, sobretot quan els establiments de primera necessitat obren o comencen a tancar.
Per tant, que només estiguin obertes les botigues de serveis essencials juntament amb la menor presència de gent pel carrer pot provocar que aquests comerços puguin ser un objectiu pels lladres i que els propietaris i treballadors puguin tenir sensació d’inseguretat.
Les botigues minoristes han de tancar en horari nocturn
D’altra, l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès va prohibir, en data d’ahir, l’obertura de les botigues minoristes en horari nocturn. El tancament de tota activitat a partir de les 21 h reforça les mesures encaminades a la prevenció i la contenció de la propagació del coronavirus entre la població.