
A Cerdanyola, l’any passat es van tancar 613 operacions de compra d’habitatge i en el mateix període, entre gener i desembre, 901 transaccions de lloguer. Segons l’Informe Anual de l’Habitatge del Vallès Occidental (edició, setembre del 2023) -elaborat per l’Observatori del Consell Comarcal del Vallès Occidental- el lloguer és actualment l’opció majoritària de la ciutadania a l’hora d’accedir a un habitatge. Així, a Cerdanyola, un 59,5% dels accessos a una llar van ser via arrendament. Una dada que se situa una mica per sobre de la mitjana comarcal (57%).
El preu mitjà del m2 a Cerdanyola és de 2.880,09 euros, una xifra que la converteix en el tercer municipi del Vallès Occidental amb el preu mitjà anual del metre quadrat de compravenda més elevat, només per sota de Sant Cugat del Vallès i Matadepera. En l’apartat de lloguer, el preu mitjà és de 790 euros, per sobre de la mitjana comarcal (763 euros) i catalana (779 euros). El preu mitjà de lloguer contractual ha augmentat un 9,7% des del 2018 a Cerdanyola.
A Cerdanyola no s’ha iniciat cap promoció d’habitatges de protecció oficial des del 2012
Durant el 2022 es va iniciar la construcció de 2.087 habitatges a la comarca, 245 més que a l’any anterior, el que suposa un increment del 13,3%. Continua la dinàmica de creixement iniciada en 2021, després de dos anys consecutius en descens. L’any 2022 es redueix amb força la construcció de nous habitatges de protecció oficial a la comarca. En paral·lel continua augmentant la xifra de sol·licitants d’habitatge públic. Durant el 2022 es va iniciar la construcció de 43 habitatges de protecció oficial (HPO) a la comarca, 144 menys que al 2021, mentre que es van finalitzar 129,24 habitatges menys que un any abans. Tot i la davallada, és la segona xifra més elevada des de 2013. La construcció d’HPO al territori entre 2018 i 2022 s’ha concentrat en les grans ciutats de la comarca com Sabadell,Terrassa i Sant Cugat del Vallès. A Cerdanyola no s’ha iniciat cap promoció d’habitatges de protecció oficial des del 2012.