
Amb l’abstenció de Guanyem, el ple municipal de març va aprovar inicialment el mapa de capacitat acústica de Cerdanyola. L’objectiu és complir la Llei del 28 de juny de protecció contra la contaminació acústica, la qual estableix mesures per corregir i prevenir la contaminació provocada pels sorolls i les vibracions en les zones urbanes i nuclis de població. El mapa de capacitat acústica assigna els nivells d’immissió fixats com a objectius de qualitat en un territori determinat, i estableix les zones de sensibilitat acústica, que agrupen les parts del territori amb la mateixa percepció acústica, per tres períodes temporals diferenciats: dia, vespre i nit, i on també s’incorporen els usos del sòl. Un cop el mapa de capacitat acústica estigui aprovat definitivament, s’haurà de traslladar al Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.
El mapa de capacitat acústica només es pot modificar quan es produeixin canvis en l’ordenació urbanística o el planejament viari. Els instruments de planejament urbanístic han de tenir en compte les zones de sensibilitat acústica definides en els mapes de capacitat acústica d’àmbit municipal i les normes per a les noves construccions en zones de soroll. “És una representació gràfica del que són els nivells acústics de la ciutat en tres zones determinades: una zona amb predomini de l’habitatge, una zona amb habitatge i activitat comercial i una zona amb presència industrial”, explicava la regidora d’Urbanisme, Eulàlia Mimó, que assegurava que el mapa és un “document viu que es pot anar modificant”.
L’oposició coincidia en la necessitat del document. “Però quins seran els següents passos que emprendrà l’Ajuntament a partir d’ara?”, preguntava el portaveu de Junts per Cerdanyola, Joan Sánchez. “Entenem que el mapa hauria d’anar acompanyat de la corresponent ordenança de regulació de sorolls”, apuntava Isaac Martínez (En Comú Podem). “Aquest mapa condiciona molts aspectes de la ciutat: quin és el model d’oci o el de mobilitat de la ciutat’”, demanava Ivan González (Guanyem). Des de Cs, Sonia Rodríguez sol·licitava que el document es “treballi de la millor manera possible”. Finalment, Iñigo Enterría (ERC), indicava que aquest mapa “hauria d’estar acompanyat d’una ordenança de sorolls i d’un pla de reducció de sorolls”. En aquest sentit, Mimó afirmava que una vegada aprovat el mapa es posaran a treballar en l’ordenança.
Modificació de la memòria justificativa del projecte d’establiment i del reglament del servei públic del PEM Guiera
D’altra banda, el consistori també aprovava inicialment la modificació de la memòria justificativa del projecte d’establiment i del reglament del servei públic del PEM Guiera amb els vots favorables de PSC, Cs i JxC, l’abstenció d’ERC, ECP i PP i el no de Guanyem. La fórmula proposada pel govern és la gestió directa per part de l’Ajuntament amb suport d’un contracte de prestació de serveis de 4 anys (2+2 revisable). D’aquesta manera, passats dos anys es podrà decidir si és necessari un nou canvi a la gestió, però partint d’un contracte en vigor – liderat per una sola empresa que prestarà tots els serveis de l’equipament, excepte el de neteja- i un control absolut per part de l’Ajuntament en la gestió de l’equipament. “Creiem que hem treballat bé, que aquesta és la millor opció i no tanquem la porta de l’empresa municipal”, apuntava el regidor d’Esports, Óscar Pons.
“Per què no s’ha apostat per Cerdanyola Promocions en la gestió directa? A Cerdanyola Promocions se li ha de donar musculatura”, assegurava Manuel Buenaño (PP). “Esperem que això sigui un començar a passar página real i esperem que com a Ajuntament sàpiguem marcar el pas a l’empresa i desitgem que a partir d’ara la gestió sigui un èxit”, valorava Joan Sánchez (Junts). “Fa molt temps que s’arrossega una gestió del Guiera que no funciona. Tenim la convicció que des de la regidoria es vol fer bé, però ens agradaria saber què s’està fent perquè d’aquí a dos anys l’empresa municipal faci la gestió directa”, demanava Isaac Martínez (En Comú Podem). “Nosaltres apostem per una gestió totalment directa que costaria uns 200.000 euros menys a la ciutadania de Cerdanyola”, remarcava Laura Benseny (Guanyem). Per a la formació, la proposta que presenta el govern no és la més eficient: “A l’expedient no es presenta cap model alternatiu. Els números no quadren i per tant creiem que l’expedient no és correcte”. A més, si “l’empresa municipal no està preparada és perquè no han fet la feina que tocava”, criticava Benseny. “Ens hagués agradat que aquest expedient s’hagués portat abans. El model que es proposa no ens sembla malament i creiem que és eficient”, valorava Pau Ortolà (Cs). “Hem de celebrar que deixem els reconeixements d’obligacions i com a mínim en això hem d’estar tots contents”, indicava Íñigo Enterría (ERC).
Modificació del pressupost
El ple aprova inicialment, amb l’abstenció de Guanyem, una modificació del pressupost municipal de 257.942 euros per posar en marxa noves ajudes per als comerços, serveis i hostaleria del municipi.
El Ple Municipal dóna compte del Pla d’Actuació de Mandat 2019-2023 adaptat a la nova realitat COVID
El Ple Municipal ha donat compte del Pla d’Actuació de Mandat (PAM) de Cerdanyola del Vallès 2019-2023 el qual acaba de ser aprovat per part del govern municipal adaptat a les conclusions de la Taula de reconstrucció econòmica i social, per pal·liar els efectes derivats de la COVID-19. El PAM pretén definir el marc estratègic i el marc operatiu municipals, definint les accions i els projectes a realitzar fins al 2023. De la mateixa manera, persegueix que els veïns i veïnes puguin fer seguiment de l’estat i compliment dels diferents compromisos de manera àgil i senzilla. Els blocs en els quals ha estat estructurat són: Cerdanyola justa socialment, Cerdanyola Ciutat del Coneixement, Cerdanyola ciutat amable i sostenible, i per últim, un govern al servei de les persones i de l’excel·lència en la gestió.
De la mateixa manera, com a objectius estratègics del pla trobem: Garantir a la ciutadania una vida activa i de qualitat en totes les seves etapes, Treballar per una societat cohesionada i que cuida a les persones vulnerables, Potenciar les oportunitats que ofereix Cerdanyola com a ciutat del coneixement, Promoure un desenvolupament econòmic i una ocupació de qualitat, Garantir un espai públic amable i de qualitat on poder viure i conviure, així com, Transformar urbanísticament Cerdanyola cap a la millora de l’accessibilitat i la sostenibilitat del territori i Garantir una prestació dels serveis públics propera i eficient. Cadascun dels objectius a més, pretén ser una contribució de l’acció local a l’estratègia global avançant en l’assoliment dels ODS de l’Agenda 2030. “La pandèmia ha fet que el presentem ara i també ha condicionat la seva elaboració. És una proposta que creiem que és bona i que s’adapta a la situació actual de covid-19”, explicava el portaveu del govern socialista, David González, que també anunciava que properament es presentarà la plataforma “perquè tothom pugui fer el seguiment i la fiscalització d’aquest PAM”.
Aquí el podeu consultar Pla d’Actuacio de Mandat 2019-2023
Marian Navarro assumeix part de les responsabilitats de David González
El Ple també va donar compte de la delegació de les matèries de Bon Govern i Qualitat Democràtica i Tecnologies i Sistemes d’Informació a la regidora Marian Navarro per alleugerir de responsabilitats al regidor David González, diputat al Parlament de Catalunya des del passat 12 de març.
Totes les mocions es van aprovar
En l’apartat de mocions, totes les presentades van ser aprovades. El plenari donava llum verda a la moció presentada per la junta de portaveus per donar suport a la candidatura de la sardana a la llista representativa del patrimoni cultural immaterial de la humanitat de la Unesco. Una de les mocions que va generar més debat va ser la presentada per Guanyem, Ciutadans, Junts i PP sobre el tribut metropolità i la resolució del síndic de greuges. s’insta al govern de Cerdanyola a demanar a l’AMB la suspensió de la implantació del tribut en els 18 municipis de la segona corona pels anys 2021 i 2022, en els quals s’haurà d’establir les mesures correctores de les mancances que denuncien els tres partits. També demanen que s’exigeixi a l’AMB que es retornin els diners pagats de més, que es reformi “el sistema de finançament amb l’objectiu de fer-lo més just, igualitari i equitatiu” i que es constitueixi una taula de diàleg per tractat aquesta qüestió.
També van obtenir la llum verda del plenari la moció presentada per En Comú Podem per la creació d’un servei municipal d’atenció psicològica a la ciutadania, una altra presentada per En Comú Podem, Guanyem i ERC sobre les activitats i la protecció del parc natural de la serra de Collserola, una altra -presentada per En Comú Podem i ERC de suport a el sistema de dipòsit, devolució i retorn d’envasos; una altra presentada per CS per augmentar les sancions als responsables dels comportaments incívics i finalment la presentada per ERC per al compliment de la normativa en matèria de Protecció Civil i Emergències.