
El ple municipal d’octubre va aprovar cinc modificacions de pressupost. Concretament, s’aportaran 76.000 euros per poder traslladar les instal·lacions de la ZEM Montflorit, que té una afectació d’obres, a una altra zona d’equipaments de la ciutat, una subvenció extraordinària de 1.300 euros per al Cerdanyola Club d’Hoquei per a l’organització de la primera Supercopa d’Espanya, una aportació de 2.000 euros per a la Fundació La Marató de TV3 i una altra de la mateixa quantitat per a l’Església Evangèlica. També s’invertiran 395.701 euros per cobrir diverses actuacions d’inversió des del servei d’Urbanisme com el cobriment de les pistes de la ZEM Fontetes (136.500€), la contractació de la direcció facultativa de les obres de la Torre Vermella (86.000€) i projectes d’obres de manteniment i conservació de diversos equipaments municipals (173.201€).
El Ple també va aprovar -amb l’abstenció de Cs i Junts i el vot en contra d’ERC, Guanyem i PP- la revisió de preus del contracte de gestió dels serveis públics de neteja de l’espai públic i de recollida de residus municipals a l’empresa CESPA. El preu del servei anual per al 2021 i 2022 serà de 7.323.598 euros. Als anys 2019 i 2020 va ser de 8.197.046 euros. També es va aprovar, en concepte d’endarreriments, l’increment de despesa del contracte per a la gestió dels serveis públics de neteja de l’espai públic i de recollida de residus municipals des de juliol del 2015 fins desembre de l’any 2020 per la quantitat total de 420.002,11 euros (sense IVA).
“S’ha fet la feina per complir amb les obligacions del contracte”, apuntava Cecilia Collado (En Comú Podem). Per part d’ERC, Íñigo Enterría demanava que el punt quedés sobre la taula perquè la tècnica que revisa les certificacions només ha pogut fer la validació fins al 2017. “Independentment d’aquesta revisió de factures, el preu s’ha d’actualitzar”, responia la regidora d’Espai Públic, Eulàlia Mimó.
D’altra banda, el ple va donar llum verda per unanimitat al Pla Estratègic de Cerdanyola del Vallès 2030.