El Passaport de Museus del Vallès Occidental obre la porta a 12 joies de la comarca

ae490490adff4f695d8831b6d20b97cf

De vegades anem molt lluny a buscar experiències quan “al costat de casa tenim veritables joies”. Aquesta és la filosofia amb la qual s’ha impulsat la creació del Passaport de Museus del Vallès Occidental, una iniciativa dels museus de la comarca que formen part de la Xarxa de Museus de la Diputació de Barcelona i que compta amb la col·laboració, tant a nivell de creació com de promoció, del Consorci de Turisme del Vallès Occidental i el suport de la Diputació de Barcelona. Els museus que en formen part són el Museu i Poblat Ibèric de Ca n’Oliver, el Museu d’Art de Cerdanyola, el Museu de la Pagesia de Castellbisbal, el Museu Municipal de Montcada i Reixac, el Centre d’Interpretació del patrimoni Molí d’en Rata de Ripollet, el Museu Municipal Castell (MMUC) de Rubí, el Museu d’Art de Sabadell, el Museu d’Història de Sabadell, el Museu del Monestir de Sant Cugat, el Museu del Tapís Contemporani de Sant Cugat, la Seu d’Ègara Esglésies de Sant Pere de Terrassa i el Castell Cartoixa de Vallparadís de Terrassa.

El passaport, que es trobarà als diferents museus locals, permetrà beneficiar-se de descomptes i regals als museus, però serà imprescindible presentar-lo i que estigui segellat pel museu emissor. Un cop aconseguits els 12 segells, el titular obtindrà un premi, a més de participar en un sorteig per a una nit d’hotel. A més, el Consorci de Turisme també ha engegat una línia de treball per vincular les visites als museus amb escapades turístiques, anunciava la presidenta del Consorci de Turisme del Vallès Occidental, Olga Olivé. “En definitiva, el passaport ha de servir per conèixer millor el nostre territori”, remarcava Olivé. Per a la coordinadora de Cultura de la Diputació de Barcelona, Marta Alòs; “el passaport és una realitat que té un gran futur, perquè els museus ho són tot, el saber i la memòria”.

MAC I CA N’OLIVER
“Cerdanyola posa a disposició de la comarca el MAC i Ca n’Oliver, dos museus joves, però arrelats al territori”, apuntava la regidora de Cultura, Montse Montiel, durant la presentació de la iniciativa al Museu de Ca n’Oliver: “El principal objectiu és que la gent ens conegui i que voltin pel Vallès Occidental”, assegurava Montiel, que apuntava que el passaport “demostra que a la comarca col·laborem molt entre els museus”. Els regidors dels ajuntaments de Sant Cugat del Vallès, Sabadell, Montcada i Reixac, Ripollet i Castellbisbal, així com representants dels museus de Terrassa i Rubí destacaven que el passaport “posa en valor el treball en xarxa”. Finalment l’alcaldessa de Cerdanyola, Carme Carmona, remarcava que la iniciativa “obre les portes del Vallès” i suposa “una nova oportunitat pel treball conjunt dels municipis”.

Redacció


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Nosaltres

Cerdanyola al dia és una publicació on trobareu tota la informació que necessiteu al respecte d’activitats i esdeveniments que es desenvolupin a la ciutat de Cerdanyola del Vallès.


C/ de Sant Martí, 81, 08290 Cerdanyola del Vallès

Contactar

936 91 68 76



Newsletter



Necessites ajuda?