El MAC proposa una programació semestral que combina les activitats presencials amb les virtuals

unnamed

Les exposicions,   vonjuntament  amb les activitats de programes en les quals participa el MAC i les activitats de les entitats, són les protagonistes de la proposta semestral del Museu d’Art de Cerdanyola. 

En l’àmbit expositiu, destaca l’actual exposició temporal ‘Entre Línies. Viatge, Desig i Fantasia Il·lustrada’, un viatge a través de la literatura il·lustrada, des dels grans clàssics universals fins a la contemporaneïtat, passant pels llibres d’aventures, la literatura pulp i el llibre infantil.  D’altra banda, seguint la línia de l’exposició ‘l’Home Nu.Tot despullant els arquetips de la masculinitat’ es presentarà ‘De l’oblit a la revolta! Deesses invisibles’, una exposició dedicada a les dones que no van tenir l’oportunitat de desplegar el seu talent d’artista i que van ser ignorades, a partir de cinc casos reals i la mediació de cinc artistes contemporànies construïm una mirada feminista, activa i combativa.

A més, a l’Espai Arc es podrà gaudir de tres mostres més. ‘ERROR 404. Imatges censurades’, una mostra que reflexiona sobre la llibertat d’expressió a partir de diferents episodis de censura i troba la col·laboració d’artistes emergents amb l’Associació d’Artistes Plàstics de Cerdanyola del Vallès. A l’abril, la Xarxa de Museus de la Diputació de Barcelona organitza una mostra de memòria democràtica commemorant el 90è aniversari de la proclamació de la II República i el MAC reivindicarà els monuments republicans destruïts durant el franquisme. I per acabar el semestre, l’il·lustrador de còmics Sebas Martín presentarà els originals d’una novel·la de l’artista Ismael Smith i Marí que serà editada pel Servei de Feminisme i LGTBIQ+ de l’Ajuntament de Cerdanyola. Com a novetat, el MAC presenta El Fons Ocult exposant obres sorprenents que resten amagades al fons del museu com és el quadre barroc inèdit del s.XVII, restaurat recentment, donació de la Família Fatjó Gené.

Propostes per a tothom

La proposta d’activitats d’enguany manté les sessions d’Art i Benestar amb les sessions virtuals de La Cultura Cura, passejades per la natura i sessions de meditació gràcies als Amics del MAC i es manté actiu el programa Recuperart19 adreçat als professionals sanitaris. Cada segon diumenge de mes s’oferiran els tallers familiars que es faran de manera virtual a les xarxes socials del museu. Quan es pugui, s’espera recuperar la presencialitat de les activitats.

Com és habitual i si la situació sanitària ho permet, es preveu organitzar el Festival de Primavera de la mà de Plat Artístic, la Festa Modernista del Roser de Maig, el Dia Internacional i la Nit dels Museus o el Festival Fantosfreak.

El regidor de Cultura Óscar Pons ha destacat que l’equip del MAC treballa activament perquè aquest 2021 sigui el de la represa cultural de la ciutat: “Esperem tornar a poder programar activitats presencials i acollir a les entitats i creadors de la ciutat. Continuarem treballant per fer de l’Art i la nostra memòria un recurs per a l’educació, la inclusió, el gaudi i la salut”.

 

Redacció


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Nosaltres

Cerdanyola al dia és una publicació on trobareu tota la informació que necessiteu al respecte d’activitats i esdeveniments que es desenvolupin a la ciutat de Cerdanyola del Vallès.


C/ de Sant Martí, 81, 08290 Cerdanyola del Vallès

Contactar

936 91 68 76



Últimes notícies



Newsletter



Necessites ajuda?