El MAC presenta les incorporacions a la col·lecció del 2022

WhatsApp Image 2023-06-15 at 12.24.33

El Museu d’Art de Cerdanyola inaugura el 15 de juny (19 h)  les incorporacions a la col•lecció del 2022, entre elles, Selfportrait, obra cabdal de l’artista Eugènia Balcells, figura clau de l’art conceptual i membre d’una nissaga vinculada a Cerdanyola.

L’artista Eugènia Balcells (Barcelona, 1943) és una de les figures clau de l’Art Contemporani al nostre país. El cognom no és desconegut per Cerdanyola, ja que forma part d’una nissaga d’artistes molt vinculada a la ciutat: neta de l’arquitecte Eduard M. Balcells i neboda de Carles Buïgas. A més, la seva vinculació amb Cerdanyola va més enllà, ja que també va participar també a les mostres històriques que es van dur a terme a l’espai B5-125 de la UAB.

Al mateix temps es podrà veure la mostra “Presents per a una col•lecció de futur 2022” que aplega una selecció de les peces que s’han incorporat a la col•lecció aquest 2022, algunes d’elles ja integrades a l’exposició permanent. La font d’ingrés principal ha estat la donació de particulars, la de l’Associació d’Amics del Museu, i el dipòsit de la Col•lecció Nacional d’Art de la Generalitat d’Art Contemporani, Fotografia i Còmic. En destaquen noms com el de Núria Martínez Seguer i Paco y Manolo en fotografia, o Elsa Plaza, Valentí Castanys, Josep Coll, Fernando Fernández, Àngel Beaumont o els autors dels Invents del TBO en còmic. Pel que fa als artistes històrics s’ha de fer especial esment de Josep de Togores, Marian Espinal, Modest Teixidor, Martí Llauradó i les noucentistes Laura Albéniz i Teresa Lostau.

Com apunta la crítica Fina Duran, es tracta d’una “col·lecció [que] continua lligada a la comunitat i al temps que vivim. I aquesta relació estreta amb una societat diversa i plural es concreta  en aportacions d’obres d’art per part de l’administració i de donatius. I, des del MAC, sempre  adrecem la mirada cap als nous llenguatges, com la fotografia i el còmic, i, de la reivindicació de la igualtat de gènere,  en fem un dels eixos vertebradors del museu.”

Redacció


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Nosaltres

Cerdanyola al dia és una publicació on trobareu tota la informació que necessiteu al respecte d’activitats i esdeveniments que es desenvolupin a la ciutat de Cerdanyola del Vallès.


C/ de Sant Martí, 81, 08290 Cerdanyola del Vallès

Contactar

936 91 68 76



Newsletter



Necessites ajuda?