
La moció d’ERC que demanava que l’Ajuntament es personi com a acusació particular en la investigació dels mpossibles delictes comesos en les concessions a la Federació Catalana d’Handbol de l’Altis i de la piscina de Montflorit va ser rebutjada en l’última sessió plenària amb els vots en contra del govern, CiU i la regidora no adscrita.
Els republicans remarcaven que l’única voluntat de la moció és que “l’Ajuntament tingui més informació de l’expedient” per vetllar pels interessos del consistori. En canvi, per als convergents la petició dels republicans una “acció precipitada” perquè el procés encara es troba en diligències prèvies: “Ens sorprèn que ERC se sumi a la forma de fer política del PP”. El portaveu del PP, Manuel Buenaño, assegurava que ni ell ni el seu partit han posat cap denúncia contra treballadors de la casa o excàrrecs de l’Ajuntament: “Nosaltres vam presentar uns fets a la Fiscalia i aquesta ha presentat la denúncia”. Tant el PP com ERC es mostraven molestos amb els informes tècnics que el govern havia demanat per aquesta moció. Per a Solà, a l’informe s’opina sobre imputats, “quan això qui ho ha de determinar és el jutge”. I per a Buenaño, l’informe de la cap de Serveis Jurídics de l’Ajuntament “està dictant sentència”.
D’altra banda, ICV-EUiA demanava a ERC que retirés la moció “perquè només judicialitza la política” i crea “una ombra de dubtes” al voltant d’una gestió “sense mala fe” on “són possibles les errades administratives”, però no penals: “Defensem i defensarem l’actuació d’aquell moment”, afirmava el portaveu ecosocialista, Jordi Miró. I finalment, el PSC anunciava que “si un cop acabades les diligències prèvies hi hagués qualsevol indici de criminalitat o perjudici cap a la institució el govern emprendrà totes les accions necessàries”.
EL PP DEMANA LA DIMISSIÓ DE L’ALCALDESSA
Després que el govern rebutgés la moció, el PP exigia la dimissió de l’alcaldessa en un comunicat que assegurava que “el que va passar dijous passat dia 29 de gener al Ple, és un dels fets més greus esdevinguts a la Sala de Plens en la història de la democràcia”. Per a Buenaño, “l’equip de govern s’ha apartat de forma flagrant de la seva principal funció, que és vetllar pels interessos de tots els ciutadans de Cerdanyola”. Els populars creuen que la decisió del govern deixa “el nostre Ajuntament, i, per tant als ciutadans de la nostra ciutat, sense la possibilitat de conèixer de primera mà el contingut del procediment penal obert” per “poder defensar els interessos municipals amb tots els elements que la llei posa a la seva disposició”. Unes hores després que el PP demanés la dimissió de l’alcaldessa, el grup municipal socialista feia públic un comunicat on mostrava “el seu compromís per iniciar les accions que consideri oportunes si una vegada hagi acabat el procés de diligències prèvies hi ha indicis d’implicació de qualsevol càrrec públic o servidor municipal”. Els socialistes també destaquen que “si en el procés d’instrucció del procediment es demostrés que l’Ajuntament ha resultat perjudicat per alguna decisió, el PSC demanarà a la justícia arribar fins el final fins a les darreres conseqüències”.