
El conegut caricaturista Joan Vizcarra (conegut sobre tot pels seus treballs a El Jueves però que també ha publicat a les principals capçaleres periodístiques de tot l’estat durant anys, i ha publicat diversos llibres) va presentar la setmana passada, a Cal Pintxo, un llibre de caricatures dedicat al Festival de Blues de Cerdanyola i molt especialment a la memòria d’Amadeu Casas.
Vizcarra té una perllongada relació amb Cerdanyola des dels anys 80 del segle passat, quan va coincidir amb la facultat de Belles Arts amb el pintor cerdanyolenc Ramon Gutiérrez (un dels responsables d’ El Taller Escola d’Art de Cerdanyola). Arrel d’aquesta amistat amb Gutiérrez fa ja anys que va entrar en contacte amb el periodista local Juan Antonio Hidalgo, amb qui des de fa anys ha posat en marxa diversos projectes comuns.
Entre d’altres iniciatives, Vizcarra ja havia visitat Cerdanyola durant els darrers anys per col.laborar en diverses activitats solidàries a benefici d’entitats com el Menjador Solidari dels Amics de Mossèn Rosell. Va ser també autor del cartell d’una de les últimes edicions del Festival de Blues.
Des de fa uns anys, el caricaturista ha deixat en un segon pla la seva activitat com a col.laborador en revistes i diaris per centrar-se en la seva trajectòria artística. Els seus dibuixos i pintures es venen, amb gran èxit, als mercats internacionals mitjançant la tasca d’un marxant especialitzat amb seu a Sitges.