
La Unitat Trànsit de la Metropolitana Nord, des d’on es donarà atenció i es farà promoció de la salut de les persones trans, ha iniciat l’activitat de Aquesta unitat, que es troba ubicada al CAP Sant Fèlix de Sabadell (4a planta), té per objectiu atendre i acompanyar les persones trans en les seves necessitats, tant des d’una perspectiva mèdica, com quirúrgica, psicològica i social.
550 PERSONES EN PROCÉS DE TRÀNSIT
Fins ara, les persones trans de la Metropolitana Nord eren ateses a la Unitat Trànsit Barcelona, situada a l’ASSIR Esquerra. Actualment, hi ha unes 550 persones de la Metropolitana Nord de l’ICS en procés de trànsit cap a la identitat sentida que, a partir d’ara, podran continuar el seu procés a la Unitat Trànsit de la Metropolitana Nord.
Des de la nova unitat es pretén acompanyar a les persones trans, així com sensibilitzar sobre la seva realitat i les seves necessitats, oferint una visió lliure d’estereotips i prejudicis. L’acompanyament inclou escolta activa, ajuda per iniciar o ajustar tractaments hormonals i assessorament sobre tractaments quirúrgics i activitats preventives i de promoció de la salut. També s’ofereix acompanyament psicoterapèutic, si es desitja, i participació en grups terapèutics com a complement al procés terapèutic i /o com espai de socialització.
Una altra de les funcions de la Unitat Trànsit és oferir acompanyament a les famílies, a través de suport psicoterapèutic, perquè puguin viure millor la transició i contribuir al benestar de la persona trans.