Conservar el patrimoni documental

c69e8f1ae422a507cd1a8d70ce0bd45c

La presentació pública del Grup d’Estudis i Recerques Cerdanyolenques (GREC) es farà el 17 de gener a l’Arxiu Municipal

Cerdanyola té un important volum de documentació històrica, conservada en diversos arxius particulars, que ha estat reunida i conservada per persones i famílies interessades en la història local. La conservació d’aquest patrimoni documental és l’objectiu amb el qual es presentarà oficialment -17 de gener (19 hores) a l’Arxiu Municipal- el Grup d’Estudis i Recerques Cerdanyolenques (GREC).

Aquesta entitat neix amb la voluntat de col.laborar amb l’Ajuntament de Cerdanyola en la captació, conservació i difusió pública del patrimoni documental de Cerdanyola. Durant l’acte, a més de presentar als membres i junta directiva d’aquesta nova entitat, es podrà també visitar una petita exposició de materials dels dos primers fons documentals que seran cedits a la ciutat. El primer és el fons documental Mimó, salvat de la destrucció durant els primers dies de la Guerra Civil per Jaume Mimó (alcalde de Cerdanyola durant la República) i conservat durant tots aquests anys per la família. El segon fons documental és el del periodista Josep Maria Cortada ‘Xane’, que s’ha incrementat durant els darrers anys amb donacions de diverses persones que han aportat materials. – Redacció

Redacció


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Nosaltres

Cerdanyola al dia és una publicació on trobareu tota la informació que necessiteu al respecte d’activitats i esdeveniments que es desenvolupin a la ciutat de Cerdanyola del Vallès.


C/ de Sant Martí, 81, 08290 Cerdanyola del Vallès

Contactar

936 91 68 76



Newsletter



Necessites ajuda?