Compromís, ERC i CiU arriben a un acord per a l’ampliació del govern

cb9c495b17bc28a44ffb50c55572ed63

Feia dies que es parlava extraoficialment de pacte de govern entre Compromís, ERC i CiU, però avui dilluns s’ha anunciat oficialment per part de les tres forces polítiques que s’havia arribat a un acord per a l’ampliació del govern de la ciutat encapçalat per l’alcalde Carles Escolà. En els pròxims dies es convocarà als mitjans de comunicació per explicar la composició d’un nou equip de govern municipal que se “sustentarà sobre un codi de bon govern i un acord programàtic subscrit també per ICV-EUiA”, assegura un  comunicat conjunt.

LES VALORACIONS

“L’enfortiment del govern i l’acord programàtic de governabilitat contribuiran a garantir la fortalesa institucional necessària per encarar els reptes que la ciutat necessita”, es remarca. En aquest sentit, les tres forces polítiques constaten que “el diàleg i la voluntat d’arribar a acords per assolir un repte necessari i il·lusionant han estat i seran l’instrument bàsic” que els han de “permetre treballar plegats per un projecte de ciutat i conformar un equip de treball que pugui abordar les múltiples necessitats dels nostres veïns i veïnes”. Des de Compromís per Cerdanyola es fa una valoració molt positiva de l’acord: “Estem molt contents perquè portem temps treballant per una ampliació del govern necessària per a Cerdanyola i per nosaltres era bàsic que ICV-EUiA garantís la majoria al ple”. En aquesta línia, Bernat Gastón, membre de Compromís, assegura que la formació sempre ha volgut sumar i fer les polítiques que creia que la ciutadania els hi havia demanat, que són d’esquerres transformadores. “És cert que les quatre forces no estem en aquest mateix punt, però hem arribat a un acord de consens que valorem molt positivament”, concreta Gastón. Per part d’ERC també hi ha satisfacció per com ha anat el procés i es destaca l’entesa entre els tres grups. “Hem treballant en un bon ambient el Pla d’Acció Municipal (PAM) i el codi ètic i malgrat alguna dificultat en algun tema de cartipàs i de municipalitzatcions hem aconseguit un acord que potser arriba tard, però creiem que és el millor que li pot passar a la ciutat”, assegura la portaveu republicana, Helena Solà. Els republicans es mostren convençuts que des del govern podran “treballar més per la ciutat i per la qualitat de vida de la ciutadania”. Per la seva banda, els convergents també es mostren satisfets d’haver arribat a un acord, especialment pel que al PAM, que serà el “diari de ruta i el que ha de garantir el bon funcionament del nou govern”, destaca el portaveu de CiU, Josep Grau.   

D’altra banda, ICV-EUiA que també subscriu l’acord programàtic de les tres forces, remarca que l’ampliació del govern “és positiva perquè era necessària per a la ciutat”. La portaveu ecosocialista, Maria Reina, que anuncia que en breu la formació farà públic l’acord de governabilitat, assegura que l’acord programàtic “planteja línies bastant lògiques per millorar la ciutat”, que són “progressistes” i en “alguns punts clarament d’esquerres”. 

Redacció


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Nosaltres

Cerdanyola al dia és una publicació on trobareu tota la informació que necessiteu al respecte d’activitats i esdeveniments que es desenvolupin a la ciutat de Cerdanyola del Vallès.


C/ de Sant Martí, 81, 08290 Cerdanyola del Vallès

Contactar

936 91 68 76



Newsletter



Necessites ajuda?