Compromís demana responsabilitat per a l’aprovació de les ordenances fiscals fiscals

14539468928e429f2da74154ccea470c

El ple ordinari de desembre, que se celebrarà el dimarts 22, ha de sotmetre a votació l’aprovació definitiva de les ordenances fiscals per a l’any vinent i en aquests moments encara no hi ha un acord que hi doni llum verda. “Les al·legacions que han presentat els grups que van donar suport a l’investidura presenten són contradictòries entre elles”, explicava una de les portaveus de Compromís, Gemma Jaumandreu. Malgrat tractar-se d’una situació que descriuen com a “greu”, des de Compromís “esperen superar-la si els quatre grups continuem amb la voluntat de treballar plegats per a la ciutat”.

El grup municipal de Compromís, que governa en minoria amb cinc regidors, anunciava en roda de premsa que té previst continuar les reunions de negociació aquesta setmana. “Fem una crida a responsabilitat dels grups que van donar suport a la meva investidura i  a posar els interessos de la ciutat per davant, perquè ells són corresponsables de garantir la governabilitat i que l’Ajuntament pugui funcionar amb normalitat”, remarcava l’alcalde Carles Escolà.

La proposta presentada per Compromís implicava una reducció del conjunt de la recaptació de 375.000 euros amb una rebaixa de l’IBI del 2’5%. “Creiem que hi havia unanimitat en la necessitat d’actualitzar el valor cadastral dels immobles per rebaixar l’IBI”, apuntava Escolà.  “Era una proposta en clau de fiscalitat progressiva que era un bon acord i la síntesi del punt comú de les quatre forces”, puntualitzava Jaumandreu, que recordava que Esquerra, Convergència i Iniciativa van donar suport a  l’aprovació inicial i ara les al·legacions “representen un gir en la posició prèvia” d’algunes forces.

Si finalment la proposta inicial no s’aprova, la rebaixa de l’IBI serà del 18% -per la baixada del cadastre- i comportaria una pèrdua de 5 milions d’euros dels ingressos municipals en concepte d’IBI i plusvàlues. “La disminució d’ingressos farà que s’hagi de plantejar tancar serveis, però no volem valorar aquest escenari perquè treballarem activament per no arribar a aquesta situació”, assegurava l’alcalde.

ERC assegura que la seva proposta d’ordenances fiscals és “responsable”

Les ordenances fiscals aprovades inicialment al ple d’octubre van ser “francament decebedores” pel grup municipal d’ERC: “Era una proposta molt diferent de les ordenances que aquests anys havia defensat Compromís”, assegura la portaveu Helena Solà. Ara, els republicans han presentat al·legacions i creuen que la seva proposta d’ordenances fiscals és “més justa per a la ciutat”.

Des d’ERC destaquen que les seves al·legacions han estat molt “pensades” i són molt responsables perquè només suposen 339.000 euros menys d’ingressos respecte l’exercici del 2015, mentre que la proposta presentada pel govern de Compromís implicava una baixada d’ingressos de 375.000 euros, remarcava la portaveu republicana, que criticava que “hi ha altres grups que han presentat que suposen 4 milions d’euros menys d’ingressos”. Solà assegurava que les al·legacions presentades per ERC “no són una carta als Reis” i que estan “molt condicionades pel pressupost que hi ha al darrere”.

Les al·legacions a les ordenances ficals dels republicans proposen una rebaixa de l’IBI del 5% -la proposta del govern era del 2’5%-, l’augment de l’Impost sobre Activitats Econòmiques (IAE) fins que estigui a la mitjana de la comarca -els republicans consideren insuficient els increments aprovats inicialment perquè “no es corresponen amb la majoria de tipus de poblacions del Vallès”- i l’increment en 14 euros de la taxa de residus (que passaria de 56 a 70 euros). Els augments de l’IAE i de la taxa de residus estarien lligats a campanyes de sensibilització sobre el reciclatge -es lliurarien compostadors i es bonificaria a qui recicli- i a millores en els polígons industrials.

D’altra banda, ERC continua defensant un govern a 14 perquè “per a la ciutat és beneficiós un govern fort” i remarca que el procés de negociació per a la seva entrada al govern no ha avançat: “Després que CiU abandonés la taula de negociació del Pla d’Acció Municipal (PAM) no ens hem tornat a trobar”.

Redacció


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Nosaltres

Cerdanyola al dia és una publicació on trobareu tota la informació que necessiteu al respecte d’activitats i esdeveniments que es desenvolupin a la ciutat de Cerdanyola del Vallès.


C/ de Sant Martí, 81, 08290 Cerdanyola del Vallès

Contactar

936 91 68 76



Newsletter



Necessites ajuda?