
L’Ajuntament i les diferents entitats municipals i agents socials col·laboren en la organització del programa d’activitats al voltant de la celebració del 8 de març, Dia Internacional de les Dones, amb tot un seguit de propostes que fomenten un model de lluita col·lectiu. Aquesta mateixa setmana ja tindran lloc les primeres activitats.
Enguany el programa es basa en una perspectiva interseccional, entesa com la interrelació entre diverses formes d’opressió que porten a la creació de sistemes de discriminació i subordinació, per aquest motiu les activitats que s’hi mostren estan dirigides a diversos col·lectius i estan pensades des de diverses mirades.
Cerdanyola durant el mes de març es tenyeix de lila, la consolidació de la commemoració del Dia Internacional de les Dones és un fet, i es constata perquè el programa ofereix 26 activitats, 5 exposicions i 2 campanyes que omplen el març de lluita feminista.
Entre les activitats cal destacar l’acte central, el dimecres 8 de març, a partir de les 18 h, a la plaça de Francesc Layret que comptarà amb una cercavila feminista a càrrec de Batúcamela, i les actuacions de la Coral Dones per la Pau (aCordeDones), l’Aula de Teatre de l’Ateneu i l’Escola de Música. A les 19h, es farà la lectura del Manifest.
El dijous, 9 de març, de 10 a 13 h, tindrà lloc una taula rodona sobre les dones en els cossos de seguretat i la percepció de la seguretat des d’una perspectiva de gènere. Se celebrarà a la Sala Clara Campoamor de la Masia Can Serraperera.
També es tornarà a fer la Caminada feminista pel voltant de la Riera de Sant Cugat i Canaletes l’11 de març.