
El Departament de Salut de la Generalitat continua amb l’estratègia de cribratge massiu a les universitats catalanes, com a part del seguiment i control de la COVID-19. Els dies 5 i 6 de maig, de 9 h a 19.30 h i el dia 7 de maig, de 9 h a 15 h, es farà un nou cribratge a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), a la Plaça Cívica, davant de la farmàcia.La repetició del cribratge a la UAB respon a la voluntat del Departament de Salut de seguir detectant persones asimptomàtiques per poder trencar les cadenes de transmissió i controlar l’evolució del virus en la comunitat universitària.
El cribratge és voluntari i s’adreça a tota la comunitat universitària (estudiants, professors i altres professionals), sempre que es tracti de persones asimptomàtiques i que no hagin estat vacunades. Les persones que presentin clínica compatible o suggestiva de COVID-19 no podran participar-hi i se’ls dirigirà al seu centre d’atenció primària. Aquells que ja van participar en el cribratge del mes d’abril, podran repetir la prova si ho desitgen. En el punt de cribratge, s’hi farà la prova PCR mitjançant automostra nasal i també el test serològic ràpid (amb sang capil·lar) per detectar anticossos. Els participants podran decidir fer-se ambdues proves o només la PCR. Els resultats de les proves es podran consultar a La Meva Salut, al web o a l’app.
A l’abril, més de 10 mil participants i un 0,56% de positius
En el cribratge realitzat entre el 8 i el 15 d’abril a la Universitat Autònoma hi van participar 10.511 persones, amb un resultat d’un 0,56% de PCR positives. Dels 10.367 tests serològics fets, un 3,54% va detectar la presència d’anticossos, que indiquen que aquella persona ja ha passat la malaltia. La xifra de 10.511 participants és la més alta de tots els cribratges fets a les universitats catalanes.