Comença la campanya d’esporga d’arbrat viari

WhatsApp Image 2023-10-18 at 18.25.58

Des d’ara i al llarg del 2024 es durà a terme una gran campanya d’esporga a la ciutat amb la finalitat  d’actuar principalment en arbres d’alineació de vials, que són els que pateixen més falta d’espai per desenvolupar-se i ocasionen més interferències amb els veïnat. La campanya d’esporga preveu intervenir més de 3.000 unitats d’arbres de diferents espècies. Les principals són les moreres, que s’han d’esporgar fort per evitar la seva fructificació, els acers negundo, una espècie molt abundant a Cerdanyola i els plàtans, arbres de capçades altes i amples i que cal controlar, sobretot els laterals per separar-los dels edificis. Altres espècies en les que s’intervindrà són els til·lers, les acàcies diverses, els xicrandes i els oms.

Les principals zones a on es preveu actuar en l’actual campanya d’esporga són el barri de Canaletes, la zona del Guiera, el centre, les avingudes Primavera, Flor de Maig i carrer Santa Rosa, el barri Jardins, les moreres de Bellaterra i altres punts més concrets i reduïts.

“L’esporga en sí no és ideal per als arbres, malgrat el que puguem pensar, de manera que se’n fa necessari només actuar en aquells casos en els quals calgui intervenir per evitar problemes en el dia a dia dels veïns i les veïnes”, destaca l’alcalde Carlos Cordón. “El contracte actual d’esporga, contempla intervencions concretes i de major envergadura, a on es requereixen grues i altres sistemes més complexos dels habituals per poder fer els treballs necessaris”, assegura el batlle.

Redacció


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Nosaltres

Cerdanyola al dia és una publicació on trobareu tota la informació que necessiteu al respecte d’activitats i esdeveniments que es desenvolupin a la ciutat de Cerdanyola del Vallès.


C/ de Sant Martí, 81, 08290 Cerdanyola del Vallès

Contactar

936 91 68 76



Newsletter



Necessites ajuda?