
Ja ha passat un any des que el socialista Carlos Cordón va ser investit alcalde Cerdanyola i va passar a liderar la ciutat amb un govern de nou regidors. Per commemorar l’efemèride, el batlle ha realitzat virtualment el tradicional balanç del primer any de govern. “Ha estat un any difícil, tenim la sensació que, amb totes les dificultats del món, estem recuperant una ciutat per a tothom, on les persones són el centre de l’activitat política i on estem posant unes bases sòlides de cara al futur”.
La nostra voluntat, remarcava Cordón, sempre serà arribar a acords i consensos amb els 25 regidors del ple municipal. “Hem estat capaços de tenir una majoria estable”, celebrava l’alcalde. “Aquest any ens ha servit per teixir aliances. No ens tanquem a continuar governant en solitari ni a una ampliació de govern”, anunciava Cordón.
REFORMA DEL CEMENTIRI I NOU TANATORI
Vam iniciar el mandat, recordava Cordón, amb el desbloqueig de la reforma del cementiri municipal, un dels temes més urgents que hi havia sobre la taula. “Aquest desbloqueig ha permès també iniciar les obres de construcció del nou tanatori, que esperem que sigui una realitat en el primer semestre del 2021”.
“LA NETEJA SERÀ SEMPRE UNA DE LES NOSTRES PRIORITATS”
En el seu balanç Cordón també ha destacat l’activació d’un pla de neteja de l’espai públic. “Aquesta serà sempre una de les nostres prioritats”, remarcava abans d’afegir que també han impulsat la millora de l’enllumenat públic.
APROVACIÓ DEL PDU DEL CENTRE DIRECCIONAL
Durant el primer any de govern del PSC també s’ha desencallat l’aprovació del PDU del Centre Direccional, un espai que ha de respondre a les necessitats que té la ciutat, segons el batlle. “Aquest espai és una de les oportunitats més importants no només per a Cerdanyola, sinó per a tot el territori”. La voluntat del govern municipal i del de la Generalitat es “tirar endavant i començar a desenvolupar com toca un projecte que ens creiem tots dos governs”.
També s’han fet les primeres passes per normalitzar les relacions de l’Ajuntament amb la UAB, el sincrotró ALBA o el PTV. “Per caminar plegats en molts projectes engrescadors que té la ciutat en aquest camí de l’economia del coneixement”, assegurava Cordón.
En el repàs al primer curs del seu govern, el batlle també apuntava que s’ha desencallat el projecte de Santa Teresa: “Ens ha de servir per dignificar el barri i ens ha de permetre dignificar una de les entrades de la ciutat més importants”.
UN PRESSUPOST I UN PLA D’INVERSIONS
Cordón també destacava que el govern municipal que encapçala ha aconseguit aprovar un nou pressupost i un pla d’inversions ambiciós amb la capacitat necessària per respondre a les necessitats de la ciutat. “És un pas endavant per recuperar certa normalitat institucional i per tenir les eines necessàries per tirar endavant moltes de les polítiques que la ciutat necessita”, afirmava.
“AMB L’HOSPITAL ERNEST LLUCH HAGUÉSSIM AFRONTAT AQUESTA CRISI SANITÀRIA MOLT MILLOR”
En aquest temps el govern socialista també ha fet front comú amb la resta de municipis de la zona per reclamar a la Generalitat la construcció de l’Hospital Ernest Lluch. “Amb aquest hospital haguéssim afrontat aquesta crisi sanitària molt millor, la gent i el territori es mereix aquest equipament”, destaca l’alcalde.
COVID-19
Però el primer any de govern es tanca amb “la crisi sanitària més important de les últimes dècades” i que ja s’ha convertit en una crisi econòmica i social. “Hem treballat molt i mobilitzat tots els recursos disponibles per posar-los a disposició de la ciutadania i en paral·lel generar resposta segura a comerç i hostaleria”. En aquest sentit, Cordón recorda les 109 mesures consensuades a la ‘Taula de reconstrucció social i econòmica de Cerdanyola’, que segons l’alcalde, han de “fructificar en una resposta unitària de la ciutat en el proper ple del 25 de juny”, que permetrà mobilitzar 4 milions per fer front als efectes de la pandèmia del coronavirus i dos milions d’euros aniran destinats a ajudes a famílies i petites empreses. “La ciutat ha d’estar preparada per a un possible rebrot”, apuntava Cordón. “Seguirem afrontant el dia a dia, però sense perdre la mirada a mig i llarg termini. Per això volem tirar endavant el pla d’inversions”.
BELLATERRA
“Hem recuperat les relacions institucionals amb EMD de Bellaterra i més enllà del nou conveni ens hem fixat anar resolent els problemes que apareixen a Bellaterra. Tenim un contacte permanent amb els responsables de l’EMD de Bellaterra”, apuntava Cordón.