Carles Escolà denuncia l’empresa on havia de reincorporar-se

3102e507c3049db2daf135e36367dea6

Acompanyat per una trentena de persones -entre elles els diputats Joan Josep Nuet (ERC-Sobiranistes) i Vidal Aragonés (CUP), alcaldes com José María Osuna (Ripollet) i exalcaldes com Maties Serracant (Sabadell) o Maria Dolors Sabater (Badalona). Carles Escolà ha anunciat que ha interposat una demanda judicial contra Polycasa, on ha treballat d’informàtic del 2002 al 2015, per no readmetre’l després de tornar de la seva excedència forçosa com a alcalde de Cerdanyola.

Amb l’acomiadament, remarcava Escolà, Polycasa ha incomplert l’article 46.1 de l’Estatut dels treballadors, que garanteix el dret de reincorporar-se al seu lloc de treball després d’una excedència forçosa per ocupació de càrrec públic. “De reeixir en el seu intent, l’empresa establiria un precedent molt perillós que podria posar en qüestió el dret de qualsevol treballador a accedir a un càrrec públic sense témer represàlies al seu lloc de treball”, apunta Escolà. L’exalcalde havia de reincorporar-se a la seva feina el 2 de setembre i aquell mateix dia va anunciar, via xarxes socials, que l’empresa l’havia acomiadat de manera improcedent. Davant Polycasa, Escolà ha explicat que la carta d’acomiadament no estava signada per la cap del departament de recursos humans de l’empresa, sinó per la consellera delegada i màxima responsable de Polycasa Spain SAU, Agnès Sánchez. Aquest fet, segons l’excalcalde, fa pensar que l’empresa “és conscient que no es tracta d’un acomiadament objectiu, sinó d’una política d’empresa”. Durant el mes d’agost ja s’ha interposat demanda judicial, a través del Col·lectiu Ronda, en la que es sol·licita la declaració d’acomiadament nul i una sanció exemplaritzant a Polycasa Spain SAU, amb l’objectiu de “dissuadir aquesta o qualsevol altra empresa de repetir un comportament repressiu així en el futur”.

El Comitè d’empresa es va posar des del primer moment a disposició d’Escolà i va fer arribar una carta a la Consellera Delegada de l’empresa mostrant el seu total rebuig a aquest acomiadament i exigint la readmissió immediata. Des del sindicat FTC-IAC també es va enviar carta a l’empresa en el mateix sentit i ara es treballa perquè durant les properes setmanes també facin el mateix altres organitzacions sindicals.

D’altra banda, aquest mes també s’han iniciat contactes amb diferents organitzacions polítiques i càrrecs electes per recollir suports. Alhora, es portaran al plenaris dels ajuntaments de Cerdanyola, Ripollet i Montcada mocions de rebuig a aquest acomiadament, que en els propers mesos també es portaran a altres consistoris del país. Aquesta és només una primera etapa de la lluita, anunciava Escolà, que “anirà pujant la tensió progressivament fins arribar, en cas que l’empresa persisteixi en la seva actitud repressiva, a mobilitzacions i altres accions de protesta”.

Conciliació prèvia
El 2 d’octubre tindrà lloc la conciliació prèvia entre les parts, a la seu del Servei de Conciliacions Individuals de Barcelona.

Redacció


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Nosaltres

Cerdanyola al dia és una publicació on trobareu tota la informació que necessiteu al respecte d’activitats i esdeveniments que es desenvolupin a la ciutat de Cerdanyola del Vallès.


C/ de Sant Martí, 81, 08290 Cerdanyola del Vallès

Contactar

936 91 68 76



Newsletter



Necessites ajuda?